پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

چند روش برای تبلیغات مشاغل نوپا

تاکتیک‌های متعددی در زمینه تبلیغات مشاغل وجود دارد. اما این موارد مناسب مشاغل نوپا و کوچک هستند که امکان هزینه فراوان برای تبلیغات ندارند.


تبلیغات روز به روز در حال دگرگونی است. شیوه تبلیغات در پنج سال پیش، دیگر امروز به کار نمی‌آید و همواره باید به دنبال ایده‌های جدید در تبلیغات بود. در نتیجه مشاغل نوپا و کوچک برای هزینه کردن در تبلیغات بهتر، باید هوشمندانه عمل کنند.

مشاغل خُرد، سابقاً از کتاب‌های اطلاعات مشاغل (Yellow Pages) جهت انجام تبلیغات استفاده می‌کردند، اما امروزه موج تبلیغات کاغذی به تبلیغات در فضای مجازی رسیده است. روزنامه‌ها نیز تا همین سال‌های اخیر یکی از مکان‌های مناسب جهت تبلیغات بوده است اما با ظهور سایت‌های خبری گوناگون و متنوع، مردم بیشتر اخبارشان را از جاهای دیگر دنبال می‌کنند و با کاهش استقبال مردم از روزنامه‌ها، دیگر مکان چندان مناسبی برای تبلیغات به نظر نمی‌رسند. در نتیجه فکر خوبی است اگر صاحبان مشاغل نوپا نگاهی هم به فضای مجازی داشته باشند. البته تبلیغات در اینترنت نیز رو به متحول شدن است و تبلیغات بَنِری نیز دیگر کمتر مشتری دارد. پس چه باید کرد؟ در ادامه ما چند راه مناسب و به‌روز را به شما ارائه می‌کنیم:

 

1. با دیگر شرکت‌ها همکاری کنید و بزرگ شوید:

می‌توانید به دنبال شرکت‌ها و مؤسساتی باشید که هر دو یک هدف دارید و مخاطبین شما یکسان هستند، در نتیجه می‌توانید یکدیگر را تکمیل کنید. با این کار، شرکت‌های همکار، مُبلغ شما و شما مُبلغ آنها خواهید بود. مشارکت شما همچنین می‌تواند در ارائه محصول/خدمات باشد. به این معنی که یک شرکت ارائه محصول را متقبل شده و دیگری ارائه خدمات را انجام می‌دهد. یک نمونه ملموس، شرکت‌های برگزارکننده خدمات مجالس هستند که بخش‌های مختلفی نظیر آتلیه عکاسی، آرایشگاه، سالن و حتی خدمات تزئین ماشین عروس یکجا جمع شده‌اند. با این کار خیال مشتری نیز راحت‌تر است که کارها همه یکجا انجام می‌شود.

 

2. موقعیت تبلیغات مکان-محور را از دست ندهید:

بخصوص اگر رایگان باشد. شما تاجر عسل هستید و کتاب‌فروشی اخیرا کتابی که در زمینه عسل و فواید آن است، به معرض نمایش می‌گذارد. اگر این امکان وجود دارد تا شما در همان نزدیکی میزی دست و پا کنید و عسل خود را به معرض نمایش بگذارید، پس معطل چه هستید؟!‌ حتی اگر برایتان هزینه همکاری نیز دارد، آن را تقبل کنید.

 

3. یک وبسایت کارامد داشته باشید:

طی یک تحقیق نسبتا قدیمی مشخص شده بود که در سال 2007، 70 درصد مردم دنیا پیش از این که قدم به بازار خرید بگذارند، ابتدا جستجویی هم در اینترنت انجام می‌دهند. حالا 7 سال از این تحقیق می‌گذرد پس قطعا این میزان، بیشتر شده است. اگر از راه‌اندازی یک سایت هراس دارید و آن را چیز پیچیده‌ای تصور می‌کنید، باید به شما بگویم که راه‌اندازی و مدیریت سایت کار سخت و پیچیده‌ای نیست. یک وبسایت خوب یکی از ملزومات یک حرفه خوب است.

 

4. به‌جای سمینار از وبینار استفاده کنید:

اگر از آن دسته مشاغلی دارید که نیاز به برگزاری همایش‌ها و سمینارها و ارائه توضیحات در مورد محصول / خدمات مورد نظر دارد و از هزینه‌های گزاف برگزاری همایش باخبر شده و از خیر آن گذشته‌اید، بهتر است بدانید شما می‌توانید از سمینارهای مجازی بهره ببرید. در سایت‌هایی نظیر webex.com با پرداخت مبالغی به مراتب کمتر، سمینارهایی با مخاطبین به مراتب بیشتر داشته باشید.

 

5. پیام خود را چاپ و منتشر کنید:

فلایرها و تراکت‌ها هنوز هم قابلیت‌های خوبی در تبلیغات دارند. چرا که پیام شما و شعار شما آنطور که خودتان دوست دارید در کوی و برزن پخش می‌شود. بعلاوه شیوه‌های جدیدتر فلایرها نظیر فلایرهای آهنربایی می‌تواند بیشتر جلب توجه کند.

 

6. یک راه تماس با مشتریان ایجاد کنید:

وقتی وبسایت خود را راه انداختید، یک فرم تماس ایجاد کنید و در ازای پر شدن آن توسط مشتری، به او خدمات ارائه کنید. مثلا با پر کردن فرم، به آنها 20 درصد تخفیف بدهید. با داشتن لیستی از ایمیل‌های مشتریان می‌توانید آنها را از اخبار و اطلاعات خود آگاه کنید. البته حواستان باشد که ایمیل‌های شما جنبه اسپم پیدا نکند چرا که تأثیر عکس خواهد داشت.

 

7. وجهه خوبی از خود به نمایش بگذارید:

با ایجاد صفحات و گروه‌های اجتماعی در سایت‌های مختلف، در مقابل انظار عمومی قرار بگیرید و به صورت کاملا مجانی، مخاطبین را از خدمات و کارایی‌های حرفه خود آگاه کنید. داشتن چنین گروهی وجهه ملموس‌تری داشته و ارتباط نزدیکتری بین مشتریان و حرفه شما برقرار می‌شود. در نتیجه مراجعه‌کنندگان به وبسایت شما و در نهایت به حرفه شما بیشتر می‌شود.

 

8. وقتی همه این کارها را کردید:

نتیجه هرکدام را بررسی کنید. اگر وبسایت را راه انداختید، آمار بازدیدکنندگان را مرور کنید. اگر از فلایرها استفاده کردید و با شما تماس گرفته شد، بدانید که از چه طریق و از کدام محدوده این تماس صورت گرفته است. حتی می‌توانید از فرم‌های نظر سنجی چه در محل کار و چه در وبسایت خود استفاده کنید.

 

9. یک بانک اطلاعاتی تهیه کنید:

برای مشتریان خود یک بانک اطلاعاتی جامع تهیه کنید. شاید به نظر بی‌فایده باشد، اما ثبت یک بانک اطلاعاتی از مشتریان باعث می‌شود در دراز مدت جامعه‌ای از مشتریان با ریز اطلاعات خرید و دریافت خدمات و بازخورد آنها داشته باشید و به مرور مشتری‌های خود را بشناسید.
تاکتیک‌های متعددی در زمینه تبلیغات مشاغل وجود دارد. اما موارد ذکر شده، مناسب مشاغل نوپا و کوچک هستند که امکان هزینه فراوان برای تبلیغات ندارند.

1395/04/19 - 14:35:30