پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

روش های بهینه سازی URL مناسب

بهینه سازی URL یکی از مهم ترین و اساسی ترین مؤلفه های سئو است. در بسیاری از وب سایت ها به دلیلی مناسب نبودن URL ها شما از آنها سر در نمی آورید. در ادامه به دستور العمل هایی برای ایجاد بهینه سازی URL مناسب که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد، می پردازیم.


URL را ساده بنویسید:
ساختار URL باید ساده و روان باشد، باید محتوای داخل صفحه را توصیف کند، بطوریکه هم ربات و هم افراد برداشت یکسانی از آن داشته باشند. تا حد امکان به جای اعداد از حروف و کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال از برند خود و یا نام محصول خود در ساختار URL استفاده کنید. نه تنها برای کاربران راحت تر و خوشایندتر است، بلکه کار را برای نویسندگان URL هم راحت تر می کند. طراحی URL باید طوری باشد که بتوانید تنها از روی آن محتوای داخل صفحه را به درستی پیش بینی کنید.

 

URL را کوتاه بنویسید:
به منظور بهینه سازی URL از کلمات و پارامترهای کوتاه استفاده کنید. به گفته گوگل URL های پیچیده با پارامترهای گوناگون برای ربات ها مشکل زا خواهد بود. چرا که تعداد زیادی URL غیر ضروری تولید می شود که به محتوای مشابه و یکسان در سایت شما اشاره دارد. ساده بودن و کوتاه بودن URL به راحتی به حفظ و اشتراک گذاری آن کمک می کند پس نتیجه می گیریم که به منظور بهبود سئو و بهینه سازی URL هرچه تعداد کاراکتر کمتر باشد، URL بهتر می باشد.

 

از URL های استاتیک استفاده کنید:
URL های داینامیک توسط سرورهای وب و سیستم های مدیریت محتوا ایجاد می شوند و در آنها از علامت سوال (؟)، علامت جمع یا (+) یا مساوی (=) استفاده می شود، پس بهتر است از آنها استفاده نکنید. از آنجایی که آنها خاص محتوای شما نیستند، به یاد داشتن آن سخت خواهد بود چون محتوای صفحه را توصیف نمی کنند، پس نرخ کلیک را پایین می آورند، پس بسیار آسان تر و عاقلانه تر است که ازURL های استاتیک استفاده کنیم که این اجازه را می دهند تا ساختار لینک خود را بهینه سازی کنیم.

 

در URL از کلمات کلیدی استفاده کنید:
اگر شما قصد دارید که با یک کلمه کلیدی سایت خود را رتبه بندی کنید، نه تنها در خود صفحه، بلکه باید در ساختار URL هم از آن استفاده کنید. بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که مرتبط و خاص هستند. از کلمات کلیدی گمراه کننده استفاده نکنید زیرا که ترافیک اصلی سایت شما را در صفحه اشتباه جمع می کند، همچنین کلمه کلیدی را فقط به محتوای صفحه وابسته نکنید زیرا که رنکینگ صفحه را پایین می آورد.

 

در URL از کلمات کوچک استفاده کنید:
اگرچه شما می توانید در هر آدرسی هم از کلمات بزرگ و هم از کلمات کوچک استفاده کنید اما URL ها به کلمات بزرگ و گوچک حساس هستند و استفاده از کلمات بزرگ ممکن است همه چیز را خراب کند. اکثر کاربران وقتی می خواهند آدرس صفحات و ایمیل را وارد کنند، از کلمات کوچک استفاده میکنند. پس بهتر است که در ساختار URL از کلمات کوچک استفاده کنید. همچنین در آن از قانون 301 استفاده کنید تا آدرس وارد شده ای که به اشتباه بزرگ وارد شده را به صورت اتوماتیک اصلاح کرده و شما را به آدرس درست هدایت کند.

 

استفاده از خط فاصله:
گوگل پیشنهاد می دهد اگر از عباراتی که شامل چند کلمه گوناگون می باشد استفاده می کنید، آنها را با استفاده از خط فاصله (-) جدا کنید. به عنوان مثال به جای chocolatecake از chocolate-cake استفاده کنید. هر چند استفاده از کلمات به هم چسبیده مشکلی ایجاد نمی کند ولی بهتر است که به توصیه گوگل کلمات خود را با استفاده از خط فاصله جدا کنیم تا پردازش آن برای کاربران و کرولرها آسان باشد.

 

تمامی موارد بالا نکاتی بود تا بتوانید URL صفحات خود را به بهترین شکل ممکن بنویسید چون URL یک ساختار جهانی است پس باید به صورت یکسان و واحد نوشته شود. یعنی از نکاتی یکسان برای نوشتن آن استفاده شود تا همه URL ها شکلی واحد و منظم پیدا کنند. داشتن تناقص در آن به راحتی باعث بوجود آمدن به هم ریختگی و اغتشاش در ذهن کاربر می شود، پس با رعایت روش های بهینه سازی URL و همچنین بهینه سازی لینک ها، می توانید سئوی بهتری داشته باشید.

1395/06/17 - 16:45:34