پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

چرا مرجعیت برای سئو مهم است؟

مرجعیت سئو

آیا وبسایت شما پیشرو و جلودار یک زمینه خاص یا کسب و کار به خصوصی است؟ به هر حال رسیدن به این سطح از مرجعیت بزرگترین هدف هر سایتی است.


مرجعیت دامنه، میزان و سنجشی از قدرت نام یک دامنه و یکی از چندین و چند فاکتور رتبه بندی موتورهای جستجو است. این فاکتور که البته یکی از مهم ترین ها نیز هست خود به سه فاکتور زیر وابسته است:

قدمت
محبوبیت
اندازه


سئو می تواند با مقیاس اندازه گیری به نام DA یا مرجعیت دامنه اعتبارسنجی شود. الگوریتم جستجوی MOZ کیفیت هر سایت داده شده را بر اساس ترکیب بزرگ و پیچیده ای از عوامل از جمله فاکتورهای داخل و خارج سایت، به حساب آوردن چیزهایی مانند لینک دادن برگشتی دامنه ها با به دست آمدن امتیازی بین صفر تا صد می سنجد.

 

برای مثال سایت جدید یک برند دارای امتیاز صفر و سایتی با مرجعیت بسیار بالا ممکن است امتیاز 80 از 100 را کسب کند. مرجعیت دامنه به کسانی که در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت می کنند استاندارد و معیاری مفید به وسیله در نظر گرفتن وضعیت ظاهری سایت می دهد.

 

از لحاظ فنی، مرجعیت دامنه معیار محاسبه شده MOZ برای این مقوله است که یک دامنه احتمالا چه رتبه ای در نتایج جستجوی گوگل کسب خواهد کرد. این بر اساس داده های آفلاین از شاخص های وب Mozscape و شامل تعداد لینک، امتیازات MozRank و MozTrust، و بسیاری از عوامل دیگر است و یک مدل یادگیری ماشینی برای یافتن پیش بینانه الگوریتمی است که بهترین ارتباط را با رتبه بندی هزاران نتیجه جستجوی گوگل که ما پیش بینی می ­کنیم دارد.


بهتر است از مرجعیت صفحه (PA) و مرجعیت دامنه (DA) به عنوان معیارهای مقایسه هنگام انجام پژوهش میان نتایج جستجو و تعیین این که کدام صفحه یا سایت ممکن است اطلاعات و لینک های قدرتمندتر و بهتری نسبت به بقیه داشته باشد استفاده کنیم.

 

در حالی که معیار هایی مانند MozRank می تواند به سوال هایی از محبوبیت لینک خام پاسخ بدهند و تعداد لینک ها می توانند مقادیر خام صفحه ها و سایت های لینک شده را نشان دهد اعداد مرجعیت معیارهای سطح بالایی هستند که در تلاشند تا به این سوال پاسخ بدهند که «لینک های این صفحه از نظر کمک به رتبه بندی آن ها در عبارت های جستجو شده در گوگل چقدر قوی هستند؟»

 

حالا سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان مرجعیت دامنه را پیدا کرد؟

معیار های مرجعیت دامنه در بسیاری از پلتفرم های سئو و بازاریابی آنلاین در سراسر وب موجود است. شما می توانید مرجعیت دامنه را با استفاده از  Open Site Explorer و یا  MozBar، نوار ابزار سئو رایگان MOZ اندازه بگیرید. MOZ معیارهای مرجعیت را در همه کمپین های آنالیزی MOZ مانند Mozscape API ادغام می کند

 

نکته قابل توجه این است که چگونه می توان بر این معیار تاثیر گذاشت؟

بر خلاف دیگر معیارهای بهینه سازی سایت ، اثر گذاری مستقیم بر مرجعیت دامنه بسیار سخت و مشکل است زیرا از مجموعه ای از معیار ها تشکیل شده (MozRank، MozTrust، link profile و غیره) که هر یک تاثیر خود را بر این امتیاز می گذارد که البته این کار عمدا انجام شده است.

 

این معیار به این معناست که یک سایت تقریبا چقدر در گوگل رقابت پذیر است. از آنجایی که گوگل عوامل زیادی را به حساب می آورد معیاری که تلاش می کند تا آن را محاسبه کند نیز باید تعداد زیادی از عوامل را با هم ترکیب کند.
بهترین راه برای اثر گذاری بر روی این مورد بالا بردن سئو کلی سایت است. به خصوص باید بر روی لینک پروفایل خود که بر MozRank و  MozTrustاثر می گذارد تمرکز کنید.

 

1397/08/22 - 15:12:03