پیشنهاد ویژه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
تلفن ثابت
تلفن همراه

طراحی سایت در شیراز

محتوای سایت چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

تاثیر محتوا بر سئو

محتوای وب سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی و سئو می‎باشد. به هر میزان که محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشد، رتبه بهتری نصیب وب سایت می‎شود.


ویژگی‎ها‎ی محتوای مناسب عبارت است از:

 

1- محتوا با کیفیت باشد:

محتوایی که در درون وب سایت قرار می‎گیرد باید با موضوع و کلمات مرتبط باشد تا سئوی وب سایت انجام شود. موتورهای جستجو رتبه‎ها‎ی بالا را به وب سایتهایی می‎دهند که محتوای کاربر پسند ایجاد کنند. یکی از انواع محتوا، مقالات نوشتاری است که وجود تعداد 1500 کلمه برای هر مقاله  می‎تواند در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شود. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتی است که باید در تهیه محتوا رعایت شود.

 

2- محتوا متناسب با نیازهای کاربران اینترنتی باشد:

یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر موتورهای جسستجو به آن می‎پردازند، مشخص کردن موضوعات مهمی است که کاربران در طی یک سال به آن می‎پردازند. به عبارت دیگر، در پایان سال میلادی، گوگل لیستی از مهمترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو می‎شود را منتشر می‎کند. مطالعه این لیست می‎تواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مفید باشد. همچنین برای شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند می‎توان از دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده کرد.

 

3- در محتوای کلمات کلیدی مهم بکار رفته باشد:

برای بهینه سازی وب سایت نباید یک موضوع و یا چندین کلمه کلیدی را در چندین صفحه به کار برد. به بیان روشنتر، شباهت چندین صفحه، رتبه وب سایت را تنزل می‎دهد. همچنین سایت به duplicate دچار می‎شود. مطالب و محتواهای وب سایت باید با عنوان و کلید واژه‎ها‎ی متعدد انتخاب شوند.

 

4- محتوا باید بتواند با مخاطبین وب سایت تعامل برقرار کند:

به هر میزان که محتوای وب سایت جذاب تر باشد، بازدیدکننده بیشتری را به خود می‎کند. استفاده از خلاصه محتوا در کمپین‎ها‎ی شبکه اجتماعی می‎تواند به افزایش بازدیدکننده کمک کند. خلاصه ای که از محتوا تهیه می‎شود باید قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و در عین حال وی را برای خواندن متن کامل ترغیب نماید.

 

5- محتوا باید متناسب با نیاز روز باشد:

داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف می‎تواند به محتواهایی متناسب با نیاز روز بینجامد. به این معنا که برخی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود را از دست می‎دهند. از سوی دیگر علوم و اطلاعات در حال به روز رسانی و تغییرات می‎باشند. از این جهت محتواها نیز باید پا به پای علم جدید نوشته شوند.

1397/08/22 - 15:43:38